‘Je moet extra lang kauwen’

newsartimage_175662_415_9999_scl

De beste kauwgumbellenblazer uit de Verenigde Staten mag bijna nooit meer meedoen aan wedstrijden. Susan Montgomery (48) heeft nog wel het record in handen voor de grootste kauwgumbel ter wereld. Een interview met een ontevreden kampioen. – Door Dennis Rijnvis

Waarom word je niet meer toegelaten tot wedstrijden?
‘Ze vinden me te oud. Dat vind ik raar. Want bij een kauwgumbellenwedstrijd gaat het om de grootte van je kauwgumbel en niet om je leeftijd. Maar ja, waarschijnlijk zijn ze gewoon bang dat ik alles win. Ik sta niet voor niets bekend als Susan MontGUMery.’

Hoe ben je zo goed geworden in kauwgumbellen blazen?
‘Het begon op school. Daar was bellenblazen heel populair. Ik ontdekte dat het beter lukte met kauwgum die al lang in je mond zat. Alle harde stukjes suiker zijn er dan al uit. En dat is beter voor de bel.’

Maar hoe blies je die recordbel van zestig centimeter?
‘Na een tijdje vond ik ook een speciale truc uit. Ik houd de kauwgumbel vast met mijn vingers. Dan kan ‘ie niet kapot spatten tegen mijn kin of neus. Je kunt op die manier een eindeloos grote bel blazen. Ik noem de techniek nu de ‘Suzy-greep’. Tijdens de recordpoging voor het Guiness World Records-boek heb ik een bel van 60 centimeter geblazen, maar als het meezit, kan ik nog wel grotere blazen.’

Hoeveel kauwgum eet je eigenlijk?
‘Veel! Nog steeds wel een pakje per dag. Ik houd echt van kauwgum. En ik moet een beetje blijven oefenen met bellen blazen.’

Vinden mensen in je omgeving dat niet gek: een vrouw die steeds maar bellen blaast?
‘Soms krijg ik wel eens klachten. Ik kan mijn kauwgumbellen namelijk ook heel hard laten klappen. Dat klinkt bijna als een pistoolschot.’

Wat is je beroep eigenlijk? Van kauwgumbellen blazen kun je toch niet leven?
‘Ik werk in een winkel. Maar ik hoop wel ooit van kauwgum mijn beroep te maken. Ik weet er heel veel van. Nu probeer ik bijvoorbeeld een middeltje uit te vinden waarmee je heel gemakkelijk kauwgum uit je haar kunt halen.’

bron: /www.kidsweek.nl/artikel/175662

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder kauwgomartikels

Geef een reactie

